tisdag 9 oktober 2012

No cash

Jag ska inte heller tjäna några pengar på att blogga. Det är något jag verkligen är noga med för att innehållet ska kunna tas som seriöst. Känns som att det nu för tiden skapas känslomässiga bloggar som "konstprojekt" var och varannan dag, eller människor överlag som överdriver saker för att få fler läsare --> de tjänar mer pengar. Och sånt gillar jag inte. Det ska vara äkta eller inget alls. Jag vill inte att människor ska ta av sin tid att sitta och läsa det jag skriver, om det inte ens är sant eller en överdriven sörja.

Så därför blir min princip att vi kör på uppriktig sanning. Det är oftast mer värt än alla pengar i världen ändå. Inget är mer värdefullt än kärlek, frihet och sanning.

Och om ni kände till min tidigare blogg, så vet ni att innehållet inte är lämpligt för alltför unga eller känsliga personer. Det får man även en aning om när man läser beskrivningen. Sanningen är inte alltid rolig, särskilt inte när den handlar om just självmord, psykvården, barnmisshandel, våldtäkt och andra övergrepp - ja. sanningen helt enkelt. För sådant är vanligare i Sverige än vad de flesta av oss har en aning om. Och sån kunskap är mer värd än alla pengar i världen.

Kom ihåg: Inget är mer värdefullt än sanning, kärlek och frihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar